2. Het verhaal

Het is goed dat we hebben gewerkt aan de basis. Dit zorgt voor rust en focus. Nu is het tijd om aandacht te besteden aan een ander cruciaal onderdeel: hét verhaal van jouw bedrijf. Dit is waar je zelfverzekerd over je bedrijf kunt vertellen, de missie overbrengt en mensen enthousiasmeert. Het verhaal is ook jouw kans om je te onderscheiden van de concurrentie en te laten zien dat er grondig is echt goed is nagedacht over je product of dienst.

2. Hët verhaal
Een merk is niets zonder geloofwaardigheid, en die geloofwaardigheid bouw je op met een ijzersterk verhaal zonder open duren of lege woorden.  Het is om meerdere redenen belangrijk goed na te denken over je verhaal. 

    ✔Je kunt ten alle tijden duidelijk en concreet over je bedrijf vertellen, zonder dat het een rommelig of onzeker verhaal is.

    ✔ Je hebt goed nagedacht over de toegevoegde waarde en waarom men echt niet zonder wil, waardoor je sneller een gunfactor opbouwt. 

    ✔ Het verhaal is zo duidelijk dat jij je direct onderscheid van de concurrenten.

Workshop social media content

Je concurreert namelijk niet op prijs, maar op toegevoegde waarde. Het realiseren van overtuigingskracht is nóg uitdagender en belangrijker. - Lisa Niehoff

Of je nu op een verjaardag bent, jezelf presenteert bij BNI, of wordt geïnterviewd door de media: zorg ervoor dat je altijd een goed verhaal paraat hebt.

Een sterk verhaal bevat emotie, een duidelijke missie, en neemt mensen mee. Jouw enthousiasme moet overgebracht worden op je publiek; het verhaal moet overtuigen.

In je verhaal bereik je de juiste doelgroep, niet omdat het een algemeen verhaal is over wat je doet, maar omdat het specifiek is afgestemd op je (potentiële) klanten. Je laat ook zien dat je de doelgroep respecteert door hun problemen aan te pakken en hen ervan te overtuigen dat jij er voor hen bent, in plaats van de concurrent.

Een sterk verhaal helpt je doelgroep om een keuze te maken en voor jouw merk te gaan.

 

Lees er meer over