Aan de slag met TikTok door middel van een workshop

Eerste hulp bij Tiktok door Hier is Lisa

Help! TikTok wordt steeds populairder, maar ik weet niet wat ik ermee moet.


Klinkt dit bovenstaande je bekend? 

Wanneer je thuis bent in Instagram en andere kanalen waar veel visuele content gebruikt wordt, dan kan TikTok nog een bittere nasmaak geven. Het gebruik van dit kanaal lijkt in alle opzichten niet op wat je gewend bent. 


Maar na 1,5 jaar TikToks maken bij KNGF Geleidehonden en paar keer per maand viraal gaan, durf ik wel te zeggen dat ik het platform doorheb. En die kennis geef ik graag door aan jullie.

Lees wat je kunt verwachten


Wees meteen op de hoogte

De wereld van online marketing verandert snel. TikTok is hier helemaal goed in. Het is logisch is je niet altijd op de hoogte bent. Met een workshop ben je direct weer op de hoogte en weet je hoe je de ontwikkelingen moet toepassen binnen de organisatie.

Toegepast op bedrijf

De wereld van socialmediamarketing verandert snel. Het is logisch is je niet altijd op de hoogte bent, zeker met zoiets specifieks als TikTok. Met deze workshop ben je direct weer op de hoogte en weet je hoe je de ontwikkelingen moet toepassen op de organisatie.

Hier is Lisa interim

Op maat gemaakt

Geen workshop is hetzelfde! Behalve dat de gegeven kennis up-to-date is, kijken we vooral naar de behoefte van de organisatie. Dit kan betekenen dat er huiswerkoefeningen zijn met een vervolggesprek. Of dat we een later moment zitten om nog grotere stappen te kunnen zetten. 

Van deze uitdagingen maken we kansen
  • Creatieve en originele content: Het continu creëren van boeiende en originele content die past bij de snelle, trendgevoelige aard van TikTok kan een uitdaging zijn, vooral voor bedrijven die gewend zijn aan meer traditionele marketingmethodes.

  • Doelgroepbetrokkenheid: Het effectief betrekken van de doelgroep, vooral jongere gebruikers, vereist een diep begrip van hun voorkeuren en gedragingen op het platform.

  • Merkconsistentie: Het handhaven van merkconsistentie op een platform dat zich richt op authenticiteit en spontaniteit kan lastig zijn. Bedrijven moeten een balans vinden tussen het volgen van trends en het behouden van hun merkidentiteit.

  • Begrijpen van trends en algoritmes: TikTok's algoritme en trends veranderen voortdurend. Bedrijven moeten snel kunnen reageren op deze veranderingen om relevant te blijven.

  • Meten van ROI: Het meten van de return on investment (ROI) voor TikTok-campagnes kan complex zijn vanwege de unieke aard van het platform en de interacties. Harde call-to-actions schrikt extra af.

  • Concurrentie: Onderscheidend blijven in een zee van contentcreators en bedrijven op TikTok is een voortdurende strijd.

          
Dit levert het je op
  • Inzicht! 
  • Een contentkalender;
  • Een zichtbaarder merk;
  • Nauw contact met de doelgroep;
  • Inspiratie voor een plan van aanpak.

VRAAG METEEN MEER INFORMATIE AAN

Workshop

Wat is het maximum aantal deelnemers?

Het maximum aantal deelnemers is 12 personen. Dit heeft ermee te maken dat er ruimte moet zijn voor interactie en de dialoog. Bij grote groepen zie je dit minder terug. Wil je toch een workshop voor meer dan 12 personen? Vraag naar de mogelijkheden. Samen komen we er altijd uit.

Kan ik op korte termijn een workshop volgen?

Workshops kunnen natuurlijk altijd aangevraagd worden. Over het algemeen kan een workshop vanaf 5 werkdagen gegeven worden.

Geef je alleen incompany workshops of ook losse?

Op dit moment zijn het incompany workshops. Voor najaar 2022 staan ook losse workshops op de planning. Schrijf je in voor de nieuwsbrief als je dit niet wilt missen.

Hoeveel kost een workshop?

Een standaard workshop kost € 750. Wil je meer uit de workshop halen, dan vul je het aan met follow-up sessie waarin we onder andere 'huiswerkopdrachten' bespreken. Hiervan is de prijs op aanvraag.

TikTok voor bedrijven is een mooie kans als je het goed benut. Volg een workshop bij Hier is Lisa.

OOk jij wilt TikTok goed kunnen toepassen:

  • In een dagdeel spijkeren we de kennis van jou en je collega's bij;
  • Je hebt er geen voorbereidingen aan;
  • Na afloop toch nog vragen? Sta vrij om ze alsnog te stelle;. 
  • Toch een aantal deelnemers extra? Geen probleem! 
  • Je weet in ieder geval dat je met nieuwe kennis wel de doelgroep weet te bereiken en laat zo geen kansen liggen;
  • Met een workshop zorg je er direct voor dat alle neuzen dezelfde kant op staan. 

VRAAG METEEN MEER INFORMATIE AAN