Deze boeken helpen je bij je contentmarketing

Persoonlijke tips van Lisa


Maandelijks komen er veel nieuwe boeken op de markt die je helpen bij contentmarketing. Als je wilt, kun je hier een werkweek mee vullen. Elke week opnieuw. 

Om ongeveer wegwijs te worden in het web der boeken, publiceer ik hier de boektips van de maand. Elke maand voeg ik twee nieuwe tips toe. 


Heb jij ook een boek dat ik zeker niet mag vergeten? Laat het mij gerust weten.

Mail mij je boektip .

Lees hier Lisa's boekentips

Boekentip contentmarketing Content! Zuurstof voor je klanten

CONTENT! ZUURSTOF VOOR JE KLANTEN - ANTAL DE WAIJ

Dit is een boek waar je 'u' tegen zegt. Met zo'n 432 pagina's schoon aan de haak geen pil dat je direct wegleest of door de brievenbus stopt. In dit boek geeft Antal eigenlijk alle ins en outs omtrent het vak. Van modellen tot handige handvatten. Ondanks dat het een aardige pil is, leest het makkelijk weg, zijn de alinea's bondig en wordt de informatie onderstreept met handige tabellen en andere visuals. Het is zo duidelijk geschreven dat het mijn bedrijf haast overbodig maakt. 


Je gaat aan de slag met de customer journey, ontwerpt de touchpoints, leert hoe je het online bereik vergroot,  leer hoe je leads genereert in een online en nog veel meer. 


Nadeel: ondanks dat deze tekst bijzonder positief is, kent het boek een nadeel. Het maakt me namelijk leesverslaafd en een workaholic. Maar of de auteur hier iets aan kan doen....

Boektip hier is lisa: zakelijke doelen bereiken social media

ZAKELIJKE DOELEN BEREIKEN MET SOCIAL MEDIA - MARCO FRIJLINK & WILCO VERDOOLD

Wil jij aan de slag met social media om zo het bedrijf online te laten groeien? Dit boek geeft praktische handvatten. Het leest zeer makkelijk weg en is duidelijk geschreven. Het helpt je absoluut om social media strategisch in te zetten en zo serieus als bedrijf over te komen. En dat is fijn, want social media is echt wel een vak apart. 


Nadeel: als je al intensief social media inzet leer je er niet heel erg veel van. In dat geval helpt het eventueel je doelen te formuleren.