In 6 stappen naar een goede social media strategie

Wil jij ook top of mind zijn bij je doelgroep?

Herken je dit…
… Social media wordt gezien als een ‘moetje’ waardoor het te weinig aandacht krijgt?
… Er is weinig tot geen kennis in huis over het strategisch uitvoeren van social media waardoor je niet top of mind raakt bij de klant?
… Jullie richten je op het posten, in plaats van de strategie?
… Je weet niet hoe je klanten kunt binnenhalen en -houden met behulp van social media?

Dat kan anders.
Sterker nog, dat móet anders.

Want zoals het nu gaat, ga je het niet lang meer volhouden. Hoe langer je wacht met een concreet plan, des te groter dit blok aan je been. Elk uur dat zonder plan aan social media wordt gespendeerd, is een verloren uur. Dat wil je toch niet? Uren zijn kostbaar dus weggooien is uit den boze.

Hoe zou het voor je zijn als een social media-specialist met jarenlange ervaring een strategieplan voor de organisatie schrijft waarmee elke werknemer uit de voeten komt?
Een plan waardoor ook de minst technische werknemer goed aan de slag kan?
Dat je een analyse hebt van de huidige online situatie en de concurrentie?

Ga gefocust aan de slag.
Alleen zo kom je on top of mind.

Hoe zorgeloos zou het zijn als je een strategisch plan hebt liggen waarmee elke werknemer of virtual assistant gefocust uit de voeten komt? Een plan waardoor er een focus en doel is voor het komende jaar? Een plan van aanpak waarmee je inzicht krijgt in wat je concurrenten online doen en wat er over jouw organisatie gesproken wordt.

Wordt weer ‘on top of mind’ bij de doelgroep in 6 sessies

Na 6 sessies kan ook jouw organisatie de social media weer boosting maken. Elke organisatie, in welke branche dan ook, kan in 6 stappen een sterke social media positionering hebben.

1. Waar staan we? We maken een analyse van de huidige situatie. Huidige inzichten nemen we uiteraard mee in het plan. En uiteraard is het belangrijk om te weten wat er al online wordt gezegd over de organisatie. Tot slot, wat doen de concurrenten? Hoe staat het met hun online bereik (op social media)?
2. In de startblokken. Wat wil je uitstralen en welke concrete social media-doelen stellen we op?
3. Het verhaal. Bepaal het verhaal dat de organisatie gaat vertellen en uitstralen.
4. In praktijk. We gaan aan de slag met het praktische gedeelte, zoals het totstandkoming van content en het social mediateam. Hierdoor kan er gestructureerd gewerkt worden en zijn de afspraken duidelijk.
5. Implementatie. Tijd om het bovenstaande in praktijk te brengen. In deze sessie wordt er gekeken hoe er efficiënt met social media kan worden omgegaan.
6. Analyseren en bijsturen. Ook social media is proberen en leren. Welke lessen kunnen er op na enkele maanden getrokken worden? Welke feedback is naar voren gekomen? Met het analyseren wordt gekeken hoe er nog beter bijgestuurd kan worden.

Laat mij het plan met en voor je schrijven

Wees niet meer tijd kwijt dan strikt noodzakelijk. Je hebt immers genoeg andere dingen te doen. Social media is al jarenlang mijn expertise en ik help jouw onderneming er graag mee.

De investering is €1.350, exclusief btw.